Dober odziv Berlinala na češko-slovenski film
Mlada noč
(Berlin, Ljubljana, 17. februar 2012) – Češko-slovenski koprodukcijski film Mlada noč (Příliš mladá noc) v režiji Olma Omerzuja in soproducenta Arsmedie so na nedavnem filmskem festivalu Berlinale kritiki in občinstvo dobro sprejeli. Sodeloval je v programu Forum, imel predstavitve za novinarje in še štiri projekcije za občinstvo. Razen tega pa je Mlada noč uvrščena še v poseben program, v katerega izberejo kakšen ducat filmov iz vseh festivalskih programov in jih prikazujejo v berlinskih kinih za nefestivalsko občinstvo. Film bomo lahko videli tudi v slovenskih kinematografih.
Zgodba filma pripoveduje o dveh mladih, dvanajstletnih fantih, Baluški in Řezaču, ki se dan po novem letu bolj ali manj po naključju znajdeta v stanovanju treh mladih odraslih. Tu doživita svoje prvo srečanje z ljubeznijo in seksualnostjo. Preživita noč in pozabita na čas ter na to, da ju lahko kdo pogreša, oziroma ne vesta, da ju medtem že išče policija. Za trenutek pozabita, da sta še vedno otroka. Pijeta in se zaljubljata, bruhata ter izgubljata pamet v »brezsramnem in razuzdanem« svetu, ki ga živijo David, Kateřina in Štepan.
Prijetna zgodba talentiranega mladega režiserja, je zapisal Hollywood Reporter (http://www.hollywoodreporter.com/review/a-night-young-berlin-film-290047), Berlin Kino File pa, da močna predstavitev univerzalne človeške teme izjemnega prvenca Olma Omerzuja spominja na mojstrovine poljskega režiserja Krzysztofa Kieslowskega in da je učinek filma ta, da o njem razmišljaš še dolgo po odhodu iz kinodvorane (http://kinofiles.tumblr.com/post/17552241510/berlinale-review-prilis-mlada-noc-a-night-too-young). Exberliner pa je zapisal, da je Mlada noč dobro režiserjevo raziskovanje negativnega vpliva neodgovornih dejanj odraslih na mlade ljudi in da film spodbudi človeka k razmišljanju (http://www.exberliner.com/blogs/the-berlinale-blog/giovanni-marchini-camia%3Achildren-and-their-adults).
»Rad delam z igralci. V filmu smo skupaj raziskovali in odpirali temo izgube ljubezenskih idealov na račun povsem ‘mehanične seksualnosti’ oziroma spolnosti, v katero ni vpletena ljubezen. Demistificirana seksualnost in njen brutalni nastop pa se v filmu pokažeta tudi kot maska negotovosti in obrambni mehanizem pred nežnostjo,« opisuje Olmo Omerzu in še doda: »To ni klasična zgodba o otroštvu niti običajen film o odraščanju, gre bolj za nekakšno alegorijo, pri čemer se moški in ženski arhetipi odpirajo, med drugim tudi v otroškem svetu. Meja med otroškim in odraslim svetom sicer obstaja, vendar jo tako greh kot nedolžnost zlahka prestopata, ne meneč se za družbene prepovedi in tabuje«.Predstavnika otroških likov Vojtěh Machuta in Jan Vaši delujeta zelo pristno in suvereno ob enem izmed vodilnih čeških igralcev Martinu Pechlatu in ob njegovih mlajših igralskih kolegih Natálii Řehořovi in Jiříju Černemu.